Sista skälvande minuterna

22 Dec

Sitter på jobbet och tar emot de sista samtalen före julens rush är över. Nu hinner vi snart inte leverera så att kunderna hinner sälja. Och nu efter lunch märks att bokhandeln har fullt upp med att sälja. Det är ganska så tyst på telefonerna.

Nu längtar jag efter sovmorgon, lästid och mys med sambo och familj. Jag längtar efter promenad, fotograferande och hästar i hagar. Julgran, lite skinka och provsmaka sillen. Knäck, risbräck och sambons nougattärningar. Jag längtar dubbeltäcket med värmegrad 6 som man bara kan använda vintertid på landet. Jag längtar lilla syster som jag inte har träffat på länge och förstås även resten av familjen.

Men först ska jag jobba en dryg timme till, köpa en liten extraklapp till bonussyster och sen faddra lite Friskis innan julen verkligen får vara här. Kvällen ska ägnas åt packeri, silleri och gurkeri. Det verkar räcka tycker jag. Kanske lite glöggeri också.

En GOD JUL vill jag önska er alla. Vi ses alldeles snart igen.

3 svar to “Sista skälvande minuterna”

  1. jooper december 22, 2008 den 8:13 e m #

    Tack detsamma – Em God Jul, ett Gott slut och ett riktigt Gott Nytt År önskar jag dig, sambon och alla andra fina männskor som läser detta. Vi ses och hörs nästa år.

    /Joakim

  2. Susann december 22, 2008 den 8:43 e m #

    Detsamma till dig min vän!
    Vi ses på andra sidan av året 🙂

  3. Sandra december 23, 2008 den 9:51 f m #

    God Jul och Gott nytt! 😀

Lämna en kommentar