Inte min dag.

25 Aug

Tvättstugan.

Inser när jag ska hämta tvättmedlet i skåpet att det inte står något tvättmedel där. Börjar ana oråd. Tvättmedel brukar inte flytta på sig av sig själv. Ringer sambon. Jo mycket möjligt att han glömde det i tvättstugan förra måndagen. Men klockan är tio i tvättdags så jag inväntar dörröppning för att se om veckan varit fylld av snälla själar som låtit tvättmedlet stå kvar. Så var förstås inte fallet.

Lämpar tvättpåsarna i tvättstugan och springer eh går till Ica och handlar. Passar på att handlar middagsmaten på en gång (det var väl finurligt). Tillbaka i tvättstugan 20 minuter efter att min tid startade. Kunde varit värre.

Så går jag upp för att hänga första omgången och två av maskinerna håller fortfarande på och centrifugerar, eller ska snart. Jag lägger nycklar och mobiltelefon på en av maskinerna, som för tillfället är lugn och snäll. Tänker att det där är nog inte så smart. Så börjar centrifugeringen. Ja, du kan tänka dig.

Som tur var gick mobilen bara i två delar under tvättmaskinen, och som tur var låg båda mellan två maskinerna så att jag kunde sticka in ett kvastskaft och lirka ut dem. Men hur dum får man vara?

Som om det inte var nog, gör jag om det en timme senare fast med tvättmedlet, så det skvimpar tvättmedel på maskin och golv. Då höll jag på att lacka ur på mig själv.

Bra saker idag för att försöka väga upp tvättstugevajsingen:

  • allt annat med tvätten gick bra, fick tom hänga i grovtorkrummet vilket var perfekt!
  • fikat med granne, bullarna blev jättegoda även micrade.
  • ska snart iväg på L’s diplomering. Det ska bli kul.

Mindre bra idag är prestationsångest. Försöker lägga den åt sidan men det är inte så lätt.

5 svar to “Inte min dag.”

  1. kambodja augusti 25, 2008 den 4:54 e m #

    😀 Ha, ha, ha… o jösses vad jag känner igen mig! Det är något med tvättstugor! Kanske för att man/JAG hatar dom så mycket? Dom hämnas på en! Men hur många gånger har jag inte fått kila i väg o köpa tvättmedel, o hur många gånger har jag inte skvimpat ut en massa värdefullt pulver, trasiga torkskåp o gud vet allt? Kringel o krångel verkar höra tvättstugor till! 😉

  2. Kristin augusti 25, 2008 den 5:33 e m #

    Äh du är så bra som du är. Lycka till i morgon, skulle ha ringt om jag inte tappat rösten. kram igen

  3. Susann augusti 25, 2008 den 5:50 e m #

    Ska vara glad att Tvättstugemonstret inte dök upp = han som äter upp EN strumpa.

  4. Sandra augusti 25, 2008 den 8:22 e m #

    Usch o fy, vet hur d känns! Inte min dag idag heller! 😦

  5. Ika augusti 25, 2008 den 9:15 e m #

    men vad är det med denna dag??? jag går i strejk!!!

Lämna en kommentar